Bawełniane koszulki typu t-shirt, które swoją nazwę zawdzięczają charakterystycznemu krojowi przypominającemu literę T, pojawiły się w modzie już w XIX wieku i przez ponad sto lat były noszone oraz doceniane przez swoich właścicieli. Początkowo noszone jako element męskiej bielizny, w latach 50-tych zostały wyzwolone dzięki kultowym filmom i takim postaciom, jak Marlon Brando czy James Dean. Od tego czasu połączenie t-shirtu i jeansów stanowi młodzieżowy kanon mody nie tylko na kontynencie amerykańskim, ale również na całym świecie.
Współczesność i nowoczesne technologie dodały do nich jeszcze jeden element, jakim jest nadruk, który stanowi dodatkowy element wyrażania siebie i swoich poglądów. Młodzieżowe koszulki z nadrukiem niewiele odbiegają od buntowniczych zestawień z uprzedniej epoki, ale stwarzają też znacznie więcej możliwości prezentowania specyficznych poglądów w czasach, kiedy jeden gatunek muzyczny czy jedna kultura młodzieżowa rozrosła się w dziesiątki różnych odmian. Odpowiednio dobrane hasło, wyraz czy symbol o konkretnej wymowie są jak wizytówka - prosta, ale czytelna i zrozumiała dla otoczenia. Może to też być komunikat wysyłany do świata, zachęcający do kontaktów lub wręcz przeciwnie, do pozostawienia w spokoju.